خبرهای داغ:
رونمایی شد:

«سرو صبور» همزمان با سالگرد شهادت  جانباز دکتر حسین غفوری نمایان شد

سرو صبور به قلم عبداله ذاکری و طاهره کبیری در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در ساختمان صندوق اعتباری هنر در استان تهران رونمایی شد
کد خبر: ۹۶۲۸۷۴۶
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان:

 

 

رونمایی «سرو صبور» همزمان با سالگرد شهادت 

        🌷 جانباز دکتر حسین غفوری 🌷

 

سرو صبور به قلم عبداله ذاکری و طاهره کبیری در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ماه در ساختمان صندوق اعتباری هنر در استان تهران با حضور مسلم کریمی معاون صندوق اعتباری هنر، نقنه مشاور مدیر عامل و قزوینیان مشاور رسانه ای و ابدال مدیر اداری صندوق اعتباری هنر رونمایی و به هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) تقدیم شد.

 

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ سرو صبور با محوریت زندگینامه جانباز شهید دکتر حسین غفوری به قلم عبداله ذاکری و طاهره کبیری ارانی، ویراستاری(عباس حضرتی، بهجت خواجه، اکرم مالکی، زینب فخاری)، حروف نگاری امیررضا غفوری، صفحه آرایی و طراح جلد احمد قاسمی، توسط انتشارات نقش نگین منتشر و در 26 شهریور ماه همزمان با ایام سالگرد شهادت دکتر غفوری رونمایی و با همراهی کانون خدمت رضوی شهرستان خمینی شهر به هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع) تقدیم شد.

 

طاهره کبیری ارانی همسر جانباز شهید حسین غفوری با اشاره به بیانات رهبر انقلاب افزود: «جانبازان، انسان هایی هستند که در سخت ترین دوران کشور شرف، شجاعت و تعهد خود را ثابت نمودند» و ادامه داد: جانبازان با الهام از کردار و منش بزرگوارانه خود، درس فداکاری و شجاعت و وفا آموختند و در عمل نیز آن را به اثبات رسانیدند. ایشان محافظت از اسلام و ایجاد حماسه ای جاوید را از آموزه های کتاب سرو صبور دانست و اظهار کرد: جانبازان و خانواده های آنان امروز نیز با حضور در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی، علمی و ورزشی، از ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی دفاع نموده و با عمل به دستورات و احکام الهی، الگوی شایسته ای برای جوانان و همه مردم انقلابی به شمار می آیند. 

 

عبداله ذاکری نویسنده این اثر ماندگار با اشاره به دارا بودن ۲۳۰۰ شهید و همچنین وجود شهر شاهد نمونه کشور در قلب شهرستان خمینی شهر افزود: تاریخ اسلام، سرشار از سرگذشت دلاورمردانی است که سراسر زندگی شان، نشان از ایثارگری و جانبازی دارد.

ذاکری، جانبازی را مدال افتخاری دانست که خداوند متعال این نعمت ارزشمند خویش را نصیب انسان های پاک و بی آلایش خود می نماید و حسین غفوری نیز جز این انسان ها است که زندگی پر فراز و نشیب او از حضور فعال او در جبهه حق علیه باطل و همچنین حضور ایشان در مراکز فعال فرهنگی و اجتماعی گواه این ادعاست.

 

گفتنی ست شهید حسین غفوری در یکم دی ماه سال 1346 در شهرستان خمینی شهر دیده به جهان گشود. اولین اعزام ایشان در سال 1361 به جبهه میمک بود و او در عملیات های والفجر4 و خیبر شرکت داشت و در عملیات بدر پس از ایفای نقش فعال به درجه جانبازی نائل آمد. از جمله مسئولیت های او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدیر مسئول نشریه فرصت، ریاست شورای شهر در دوره سوم، نویسنده کتاب طلایه داران عشق، رییس کمیته نشر و تدوین در کنگره شهدای خمینی شهر، عضو شورای شهر در دوره پنجم، استاد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و همچنین استاد حوزه علمیه 

سرانجام او در 22 شهریور ماه پس از 35 سال ویلچر نشینی به سوی پروردگارش پرکشید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار